men tankene mine får du aldri

Wednesday, January 26, 2005

Hvorfor skal jeg leve bare for din skyld

Alt jeg gjør er i beste mening, selv om det ikke alltid blir slik. Jeg prøver, prøver og feiler. Jeg vil så gjerne få det til, men det er så vanskelig. Hva skal jeg tro, hva skal jeg føle, hva skal jeg si og hva skal jeg gjøre. Alt avhenger av dere, for den eneste grunnen til at ikke den siste tynne tråden som holder meg såvidt igjen ikke ryker er dere. For meg er dere enestående, for meg er dere spesielle, for meg er dere den beste venn noen kan ønske seg.

Av og til lurer jeg på hvorfor dere reagere slik dere gjør. Er det for å proppe meg full av dårlig samvittighet, eller fordi dere virkelig bryr dere. Hvordan skal jeg vite det virkelige svaret. Det er en mulighet at alt dere sier bare blir sagt fordi dere føler det er det dere er nødt å si. Hvordan skal jeg kunne stole på at alt er ekte. Ekte ord og ekte følelser. Hvordan skal jeg vite at jeg ikke en gang blir sittende alene og alle som sa nei er borte fra meg.

Venner kommer og venner går, men de beste består. Det er et flott ordtak, men er det sant? Jeg kjenner allerede følelsen av at gode venner kanskje en smule begynner å skli litt bort. De er fremdeles der, men ofte litt i det fjerne. Hva gjør jeg galt siden dette skjer. Hva er en venn? Hvordan vet jeg vi er venner?

Hvorfor kan jeg ikke gå min vei og ta mine valg. Klumpen stenger luften i mine luftkanaler før den sprenger og lar meg puste fritt videre. Tårene renner og jeg kjenner livet renne ut. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg leve kun for deg/dere?


4 Comments:

  • At January 27, 2005 at 3:17 AM, Blogger Trine said…

    oi,
    eg har faktisk skreve et dikt om akkurat d sama,
    I'll send it to you later..

    åh ja, e enige.
    Men vil åg at du ska vida et eg tar det te meg, og eg vett at det e vanskelig når eg seie d eg gjør, men baby, believe me,
    Eg e så ubekrivelig gla i deg, og eg vett ka du går gjennom, thats the only reason.

    vett ikkje heilt ka eg ska sei,
    men kan jo bare sei meg enige i det du sa på min blog,
    Eg tror dorr e ein grunn te at meg å deg har blitt kjent med kverande så godt så me har, serøst!
    Men ja, I'm here and you know it.
    Count on me..
    And it's not just words! It's the truth!

     
  • At January 27, 2005 at 6:33 AM, Blogger siri said…

    Kjente litt på d du skreiv her, og d e så mye sant i d! Eg har ofta følt d sjøl, at eg vettkje ka venner eg kan stola på at fortelle meg sannheten, og som faktisk e der for meg uansett. Men d e nge du merke!

    Du kan jallfall stola på at når eg seie eg e gla i deg, e d fordi eg har sitt kor fantastisk godt menneske du e, og fordi eg syns du e konge, og fordi eg vil ditt besta- uansett.. Dette hadde eg ikkje sagt uten å meina d!! GLA I DEG, Linn!

     
  • At January 27, 2005 at 9:25 AM, Blogger Linn said…

    Takk for meldingane og flotte ord.
    Eg meine d eg skrive, eg skrive aldri någe eg ikkje meine. Koss vett eg at de ront mg snakke sant og virkelig meine d di seie 100 prosent. Det e ikkje stygt meint mot dåkk og alle mine andre vennar, det e bare en fakta. Livet e fylt av så mange hindar å eg tror eg e et av de. Dette live e mar enn eg kan hontera. Eg har prøvd, men d e så vanskelig. Eg e bare et enkelt individ. Koffår slippe di ront mg ikkje tage, koffår lar de meg ikkje dra. Eg forstår egentlig, men egentlig ikkje hellar. Alt e så komplisert, alt e så vanskelig. Vett ikkje koss eg ska klara dette, eg vett bare eg e her nå. Ka så skjer i mårå, ka så skjer i kveld e d ingen så vett. Live e ubereinelig og me vett aldri ka d bringe.

     
  • At January 30, 2005 at 8:55 AM, Blogger Eli said…

    Heia vennen
    Eg tru sje du bare trenge å leva bare for osse, eg trur faktsisk at Gud har en plan med akkurat ditt liv, å at du e utrulig viktige! Du e eneståandes Linn, ingen e akkurat så du, å du he en livsviktige oppgave akkurat som den du e. du føle du blir kvelt, at du vil bli fri, vett du ka? Gud e der, å han elske deg, å han e den einaste så kan setta deg fri. På impuls lærte med någe smart, les Guds ord, og bruk det som et sverd mot alt så går i mot deg. Tro meg, det hjelpe! Finn et bibelvers, (ska se om eg kan finna et t deg), pugg d å tenk på det heila tiå i ei vega, lev i det å itte deg. lev for Gud, for han e fullkommen å han vil ALDRI svikta deg for han elske deg ¨å vil alltid ver med deg!

     

Post a Comment

<< Home