men tankene mine får du aldri

Thursday, November 04, 2004

Hva er det vi ønsker med denne verden

Er det å se mennesker sulte noe vi liker? Er det å se mennesker bli såret noe vi liker? Er det å få sjansen til å drepe noe vi ønsker? Hva er det vi mennesker egentlig vil?
Her sitter det en mann på andre siden av denne jord og gjør alt han kan for å lage mer elendighet i denne lille, men alikevell så store verden. Å drepe mennesker slik at han kan få tildelt alle de godene han vil ha er helt greit. Ingen trenger å vite sannheten, det er bare å komme med den beste unnskyldningen av alle: Jeg går inn i Irak for å bekjempe terror...Emmm bekjempe terror, hallo denne syke mannen lager jo mer terror enn det noen gang har vært laget. Hvorfor er en del amerikanere så korket i hodet å stemmer Bush frem til enda fire år som president.Her får de anlednignen på et sølvfat til å gjøre noe riktig, men nei da ikke en gang da skjer det. Denne mannen har sikkert drept mer enn Bin laden og Saddam til sammen. Han skulle sammen med disse to sittet i et fengsel og råtnett.

Se på oss nordmenn også.Ikke alle men en del av oss rår oss i luksus sammenlignet med visse andre. Tenker vi på at det faktisk finnes andre normenn som er fattige og ikke har råd til et sted å bo.Noen alenemødre må gå til frelsesarmeen på julaften for å få en liten gave de kan gi til deres barn.Tenker vi over dette noen gang? På gatene i Norge samler det seg mange mennesker om nettene, de er hjemløse og har havnet utenfor samfunnet.Burde ikke vi som står å ser på gjøre noe med dette.

Se på alle de i andre land som ikke har muligheten til å vokse opp.De har verken muligheten til å utvikle seg som barn eller få jobb som voksne.Burde ikke vi gjøre litt mere for å hjelpe dem?

Hvis vi bare kunne gitt litt av oss selv.Hvis hele verden ga en krone hver til et fond som skulle hjelpe fattige så hadde det vært en kjempe presentasjon.Da hadde alle vært med å bidra bare litt med å gjøre verden til en bedre plass å vokse opp.Da hadde vi alle vært et steg nærmere fred...Å er det ikke det vi vil ha?

Jeg vil gjøre noe for andre, meg selv bryr jeg meg ikke om.Bare jeg får anledningen til å utføre noe for å hjelpe andre vil mitt liv bli verdifullt å leve. Jeg håper min fremtid vil gå ut på å utføre gode gjerninger for andre.Det å gjøre andre glad gjør også meg glad.Jeg vil se flere smil hos dem som ikke har det så godt.Jeg vil se flere bli friske fra deres sykdommer og jeg vil se flere overleve som barn.Jeg vil gjøre noe for andre, det er det jeg vil....


2 Comments:

  • At November 4, 2004 at 7:36 AM, Blogger siri said…

    Du e så goe at d e heilt fantastisk.. Eg bare vett at din fremtid komme te å bli så inspirerande for mange mennesker, linn! Du komme te å lukka opp dører te andre mennesker, og hjelpa folk. D bare vett eg. Kaslags dører, og ka du ska hjelpa di me, d e bare å venta å se.. Men eg sikker på at du e i stand te å forandra massemassemasse mennesker! Vil bare ønska deg lykke te me den drømmen, for seriøst, eg VETT d, eg kjenne d på meg, at du komme te å lysa opp mange hjerter på din vei!! Kjempekjempegla i deg, vennen!

     
  • At November 4, 2004 at 8:45 AM, Blogger Eli said…

    Eg må bare sei at eg e så utrolig enige med deg!! Så sinnsykt bra å betryggandes å se at d jallefall e någen så bryr seg, å isje bare leve øveflatisk i glede på andres nød. Viss alle hadde våre så deg Linn, hadde denne verden våre en så møye bære plass å leva. Når någen ser kor håpløse verden e, ser de bare vekk fra d, nekte å godta sannheten og dride i de. De tenke "nei d e sje vitsen å je 400 kr t fattige barn i afrika, der e jo milliona av de, å 400 delt på milliona blir jo ingenting" vel nå e sje eg så gode i håverekning, men de tar feil. 400 kr kan hjelpa en familie, kanskje to så kan få ungane sine utdanna så igjen kan forbedra å jer heila samfunnet bedre. Ingenting blir ingenting. 400 kr blir håp, å viss alle jer 400 kr, ja bare ei krona fårr den saks skyld, så blir d møye! D e så møye bere å bry seg, å prøva å jer någe me d, enn å bare je opp å drida i det. dessverre er det slik at vår luksus er andres nød. Kan vi møtes på midtveien? i så tilfelle er nok kanksje vi nøtt til å gi opp mye av vår velvære, men kanskje får vi noe bedre en materiell luksus tilbake?

     

Post a Comment

<< Home