men tankene mine får du aldri

Saturday, October 09, 2004

Vennene mine:)

Hvordan vet man egentlig om en person er din venn eller ikke. Du må først og fremst lære deg å stole på personen, det er nok første bud. Jeg har lært at venner ikke vokser på trær, hvertfall ikke de gode, nære vennene. Jeg er så heldig at jeg har fått æren av å bli kjent med utrolig mange forskjellige mennesker som alle har forskjellige verdier. Jeg er så utrolig takknemelig for å ha blitt kjent med alle vennene mine. Det jeg har lært gjennom årene er at det er viktig å gi alle en sjanse og ikke dømme ut i fra førsteinntrykk. Jeg er så glad at jeg fremdeles har vennene mine fra barndommen og barneskolen, mens jeg også har fått mange nye venner fra ungdomskolen, videregående og gjennom andre venner.

Det viktige med venner er at du vet de alltid er der for deg i både gode og onde dager. Jeg har erfart dette det siste året og har lært så utrolig mye ut i fra det. Venner er noen helt spesielle personer som er med på å bygge opp livet ditt. Uten venner vet jeg ikke hvor jeg ville vært den dag i dag. Venner er noe av det viktigste i livet mitt.

Mine 4 bestisser Line, Linn, Tonje og Lotte er bare noen helt fantatiske mennesker. Jeg vet jeg har skrevet om vennene mine før, men det er de som er med på å gjøre meg til den jeg er så de er alle verd å nevne hele tiden. Disse jentene er antagelig de jeg er aller mest med og de jeg har kjent lengst av alle. Vi har vært gjennom mye sammen og har utrolig mange gode minner. Vi har opp gjennom årene hatt noen skikkelige jentekvelder som kommer til å bli husket for alltid. Vi er alle sammen like på en måte, men også så forskellige. Det som er så fint er at jeg alltid vet at jeg har noen å gå eller ringe til hvis det er noe. Vi har det så bra sammen og de betyr så utrolig mye for meg. Jeg kunne ha skrevet sider på sider om dem, men jeg tror og håper de alle vet hvor mye de betyr for meg. Jeg kunne gjort alt for dem fordi de betyr alt for meg. Jeg er så sinnsykt glad i dere. Takk for alt til nå:)

Så har vi Elisabeth, Sandra og Tine. Jeg ble kjent med dem på Forus, der jeg går på skole.
Selv om jeg har blitt godt kjent med alle på Forus og har fått utrolig mange venner, er det nok disse tre som jeg har fått best kontakt med. Det er egentlig utrolig rart å se hvor godt vi har blitt kjent og hvor gode venner vi har blitt etter å bare ha gått på Forus i ett og et halv år. Jeg husker første skoledag hvor redd jeg var, redd for å ikke bli kjent med noen. Det gikk ikke mange dagene før vi ble kjent og jeg kjente reddselen og angsten slippe taket og lettelsen komme frem. Vi har i løpet av denne korte tid opplevd mye sammen på både godt og vondt. Tine og jeg har hatt blant annet en minnerik fotosesion. Det å lage en scene fra Billy Elliot sammen med blant annet Elisabeth har satt sine spor, det var utrolig kjekt. Det at Sandra var med meg en plass hvor jeg ikke pleier ta med andre folk betyr så utrolig mye for meg. Det er noe av det snilleste noen har gjort og det er noe jeg aldri vil glemme. Dette er bare få ting vi har opplevd sammen. Vi har kommet hverandre utrolig nær og det føles som om jeg har kjent dem i mange år allerede. Jeg håper vi aldri mister kontakten og for alltid vil forbli venner. Jeg er så utrolig glad i dere at jeg ikke en gang har ord for det. Skulle ønske jeg kunne vise dem frem sammen med alle mine venner for hele verden slik at de kunne sett hvor heldig jeg er:) Dere har gjort mitt liv verdifult.

Hanne, Marte og Maren er tre jenter jeg egentlig har kjent fra barneskolen, men vi ble nok skikkelig kjent gjennom fotballen. Vi har også opplevd mye kult sammen. Blant annet i fjor sommer på turneringen i Aberdeen. Det var en tur det vil bli vanskelig å glemme. Hver gang jeg er med dere klarer jeg ikke annet enn smile. Dere er så fantastiske og gode tvers gjennom. Er også glad at Marte ville ta over jobben etter Lotte. Det er utrolig koselig å jobbe sammen med deg, selv om det ikke alltid er like givende å vaske, hehe. Håper vi snart finner på noe igjen. Glad i dere alle tre.

En person jeg bare må nevne er Anita. Du vet det kanskje ikke selv, men du har faktisk vært til så ufattelig stor hjelp. Jeg liker våre samtaler utrolig godt og du er en så god person at alle ville likt deg. Jeg kan ikke si annet enn positive ord om deg, du er bare så grei. Selv om vi begge har det travelt med skole osv håper jeg vi snart kan møtes igjen. Er så utrolig glad i deg.

Siri du er bare helt konge. Først ble vi kjent gjennom barnehagen, før vi senere fikk kontakt igjen på ungdomskolen. Du går nå på forus på tegning form og farge. Er så utrolig glad vi fikk kontakt med hverandre igjen. Du er bare helt kanon. Hadde det skikkelig kjekt hos deg på torsdag og håper vi kommer til å ha flere slike dager. Er utrolig glad i deg:)

Grunnen til at jeg har skrevet dette innlegget er fordi jeg kom til å tenke over hvor stor rolle vennene mine spiller i mitt liv. Vi har opplevd så mye sammen og kommer i fremtiden til å oppleve så mye mer. Jeg vil også med dette innlegget vise dem hvor mye de betyr for meg. Jeg kunne fortsatt og skrevet om hver enkel venn av meg men da ville det aldri tatt slutt. Ovenfor har jeg bare nevnt noen av mine venner, men til alle dere som ikke er nevnt vil jeg bare si. Dere har alle satt deres spor hos meg og merket meg for livet. Jeg er så utrolig glad i dere alle og håper vi for alltid vil forbli venner :)

2 Comments:

  • At October 9, 2004 at 4:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    Du e ei herlige høna, du:D Eg e kjempegla for at meg og deg har fått kontakten tebage igjen itte barnehagen og oppijønå! For som sagt... Du e ei fantastiske dama, tvers gjønå! Eg(og en bunch andre folk) e kanongla i deg, vennen! Og hvis d e någe, NÅGE SOM HELST, så seie du ifra, okey??! Sama kor, kati, ka; I'll be there..! Snakkes, solstrålå! KLæmmen från mej!(siri, asså)

     
  • At October 10, 2004 at 2:42 PM, Blogger sunshine said…

    Så koseligt å hørra!!!!
    Ef e kjempe glae for at eg he møtt deg, me he hatt nogen fine stunder du og eg!! (Du og ja emil..)
    Må sei eg e imponerta av at me he vært me kverandre to gånge denne ferien (me va sjo sje me kverandre ie gång i sommarferien..)
    Off skule imårå :S Booring, bra at du e der for meg då vennen og muntre opp hverdagen min :D:D:D
    Lov ya babe

     

Post a Comment

<< Home