men tankene mine får du aldri

Wednesday, October 06, 2004

Dikt

Har du noen gang tenkt over hvor mye du kan uttrykke ved å skrive dikt. Du kan skrive ned alt du tenker og lurer på. Det er en fin måte å få ut følelser på og kanskje en bedre måte å forstå andre på. Gjennom dikt lærer du utrolig mye. Du lærer en person bedre å kjenne, du lærer å uttrykke deg selv bedre og du blir bedre til å sette tanker og følelser ut i live.

For noen dager siden var jeg så utrolig heldig å få lov til å intervjue Morten Krogvold. Han er en kjent fotograf, men driver også å lærer bort hvordan vi bør tenke og hva man bør ta stilling til for å kunne ta gode bilder. Han var veldig opptatt av dikt og brukte ofte dikt som utgangspunkt for sine bilder. Han sa følgende når jeg spurte om hvorfor han var så opptatt av poesi: Poesi gir en utrolig inspirasjon og det er derfor jeg bruker det mye når jeg selv tar bilder. Livet ville vært mye fattigere uten posei.
Jeg må si meg enig med Morten, livet ville vært fattigere uten poesi.
Et dikt kan ofte si mye mer enn 1000 ord.

Du lukker dine øyne å en tåre faller ned.
Den tåren er et tegn på din kjærlighet for meg.
Tåren er et tegn på å si hvor glad du er i oss,
uten å bruke din stemme for den var allerede brukt opp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home