men tankene mine får du aldri

Friday, January 14, 2005

Tenk om jeg hadde hatt vinger

Tenk om jeg hadde hatt vinger og kunne fly over jorden.
Da kunne jeg rømt fra elendigheten når jeg ville.
Tenk å kunne fly som en fugl og nyte friheten.
Da kunne jeg sluppet og leve i et bur.
Tenk om jeg kunne velge mellom livet og evigheten.
Da kunne jeg selv bestemme når tiden min var kommet.
Tenk om jeg kunne velge helt selv når jeg ville dra.
Da hadde alle tanker kunnet si god kveld og hade bra.

Jeg vil ha vinger som en flott due har.
Jeg vil kunne fly hjem til evighetens paradis.
Jeg vil kunne gjøre det ingen andre gjør.
Jeg vil kunne nyte friheten ovenfra alle glør.
Jeg vil kunne selv bestemme når min tid er omme her.
Jeg vil selv ha kontroll over mine tanker.
Jeg vil ha vinger slik at jeg kan rømme min vei.
Jeg vil ha vinger og fly avsted i en stor fei,

Tenk, ja bare tenk på hvor godt alt ville vært.
Å fløyet over skyene ja da er livet skjønt.
Vinden som treffer ansiktet med myke silketak.
Ja da ville livet vært herlig og evigheten svak.

2 Comments:

  • At January 14, 2005 at 3:06 AM, Blogger Trine said…

    Eg e imponert :O
    Du utvikle deg vennen..
    Og du kan begynna å kalla deg sjøl eg meget dyktig skribent :)
    Eg e stolt av deg, og eg e enige:
    ...eg åg vil ha vinger

     
  • At January 14, 2005 at 8:14 AM, Blogger siri said…

    Eg følte at eg letta litt i stolen når eg leste d! D ligge nok nge bak diktet enn what meets the eye, men dette va kjempebra.. Eg e kanonstolte øve deg! Sikkert mange som seie d, og bare vit at d e sånn en seie hvis en meine d:) Eg og vil ha vinger.. Gla i deg, Linn!

     

Post a Comment

<< Home