men tankene mine får du aldri

Monday, March 21, 2005

Et minutt

Helt alene i den røde stolen finner du meg.
Forbigått av alle verdens skapninger er jeg.
Mens jorden roterer, forblir jeg her.
Tiden har stoppet opp og et minutt er så lenge.

Orker ikke tanken på et minutt til.
Det å telle seg fra 60 og nedover tar all evig tid.
Ingen kan ane hvor langt et minutt er når du venter på det.
Helt alene i skyggen av minuttet sitter jeg og teller.

Følelsen av ensomhet og forlatt preger mine tanker i dag.
Følelsen av at mørke snart vil ta meg.
Redd for alt som kommer etter mørke blir jeg, selv om det ikke er farlig.
Hvorfor kan ikke tiden gå fortere. Et minutt er alt jeg ber om.

I løpet av et minutt klarer jeg forsvinne inn i drømmeland.
Drømme om en mye bedre plass enn her.
En plass hvor alt er godt og hvor alle har hverandre.
En plass der jeg ikke lenger er alene og forlatt.

Selv etter dette er ikke et minutt over,
men så fort det er det begynner et nytt.
Et minutt er alt som skal til for å få tiden til å gå.
Men for meg har tiden stoppet.

1 Comments:

Post a Comment

<< Home